2 Haziran 2020

|

Etiketler: covid-19 opencart, covid19 eticaret, opencart, opencart eticaret

|

Katagoriler: Blog

COVID-19 ve e-ticaret trendlerine etkisi

COVID-19 ve e-ticaret trendlerine etkisi

Coronavirus salgınının neden olduğu kriz, tüm dünyadaki işletmeler için çok zor oldu. İnsanlara evde kalmaları söyleniyor ve birçok şirket geçici veya kalıcı kapanışlarla karşı karşıya kalıyor ve personel finansal durumlarından emin olamıyorlar. Ancak, bu kriz çevrimiçi hizmetlerin gelişimini hızlandırmıştır. Onlara olan talep son haftalarda hızla arttı.

Tüketici davranışları hemen değişmeye zorlandı ve teorik olarak, çevrimiçi mağazalar bu değişiklikten yararlanmalı, çünkü artan mal ve hizmet ihtiyacını karşılamaya hazır olmalılar.

E-ticaret zorlukları

COVID-19 ve e-ticaret trendlerine etkisi çevrimiçi işletmeler için bazı zorlukları getirecektir. Birçok müşterinin yeni teknolojileri benimsemesi kolay değildir. Tedarik zinciri ve teslimatla ilgili sorunlar olabilir, ancak şirketler bu sorunlara hızla adapte olup sorunları çözüyorlar.

Ana sorun, çevrimiçi platformların hazırlıklı olup olmadığıdır. Platform mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmelidir, aksi takdirde giderek daha rekabetçi bir ortamda hayatta kalamayabilir. Şirketlerin, sitelerinin sadece iyi değil, kullanıcılara en iyi deneyimi sunmasını sağlamaları gerektiği açıktır. Sadece kullanıcı dostu arayüzü değil, aynı zamanda bu tür sitelerin kullanılabilirliğini de içerir. Onları arama motorları aracılığıyla bulmak kolay olmalı ve müşteri akışının artmasıyla baş edebilmelidir.

E-ticaret trafiğinde değişiklikler

COVID-19 salgının’da e-ticaret’te Bakalım hangi ürünler trafikte artış görüyor? Tahmin edebileceğiniz gibi, evde eğitim ve okul  sorguları talepte büyük bir artış görüyor. Bu alanda çalışan herkes için iyi bir haber, çünkü bu alandaki talep zaten yoğun bir mevsime dayanıyor ve bu trendden yararlanmanın tam zamanı.

Listedeki bir sonraki şey eğlence ve ev oyunudur. Bu alanlar son haftalarda büyük ilgi gördü. “Netflix”, “xbox” veya “playstation” gibi sorgular, arama ilgisinde ani artışlar gördü.

Bahçe ekipmanı sorguları da fırladı. Bu tür sorgular genellikle Nisan ayı boyunca bir yerde ilgi artışı görse de, talep artıyor ve daha fazla insan bahçecilikte kendileri için yeni bir hobi bulmayı umuyor.

Zanaat siteleri ve işçiliği de bu dönemde büyük bir ilgi gördü, birçok insan evde kalıyor ve çocukları eğlendiriyordu. Üretim malzemeleri satan herkes için çok iyi bir haber.

Farklı sitelerin ve sektörlerin tüketici davranışındaki değişikliklerden farklı etkiler göreceğini söylemek mümkündür. Tüketici davranışı kesinlikle çevrimiçi ve bazen de keskin bir şekilde değişiyor.

Bu değişikliklere nasıl uyum sağlanır?

Tüketici davranışı değişir ve çevrimiçi alışveriş yapan daha fazla insanla sonuçlanır, böylece pazar da değişecek ve şirketler bu eğilimden yararlanmaya çalıştıkça her zamankinden daha rekabetçi hale gelecektir. Siteniz arama sorgusundaki ilk sayfada değilse veya arayüz çok zayıfsa veya performansı yeterince yüksek değilse, işletmeniz rekabet edemez.

Güçlü e-ticaret teklifine sahip yüksek profilli şirketler zaten bu değişikliği yaşıyor. Örneğin bazı şirketler satışlarını % 30 artırmayı başardı. Bunun nedeni, siteleri ve uygulamalarının zaten müşterilerin yaşamlarına yoğun bir şekilde entegre edilmiş olması ve bu değişikliği yapmaya hazır olmalarıdır.

Bu durumda ne yapmalı? Pazarlama faaliyetlerini durdurmak yerine, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO) ve benzeri gibi bu etkinliklere yatırım yapmaya veya daha fazla yatırım yapmaya devam etmek en iyisidir. Her işletme farklıdır, ancak bu etkinliklere yatırım yapmak şirketlerin değişen e-ticaret ortamında hayatta kalmasına ve gelişmesine yardımcı olabilir.

Şirketler organik görünürlüğü korumaya yatırım yapmalı, yani arama motorları aracılığıyla ulaşılabilir olmalıdırlar. İnsanlar artık her zamankinden daha fazla şey arıyor olacaklar ve çevrimiçi çalışan işletmeler bu zor dönemde iş yapmaya devam etmek için şu anda daha iyi durumdalar.

Sosyal medya alanında kalanlar da iyi bir tavsiye. Şirketler zaten orada bulunmalı ve müşterileri için yararlı olmalı, ancak şu anda buna her zamankinden daha fazla ihtiyaç var. Akşam geç ve sabah erken saatlerde hazır olmalısınız çünkü insanlar hizmetlerinize her zaman ihtiyaç duyabilir. Yararlı olun, nesnel ve açık olun. İnsanlar evde kalıyor olsalar da, önümüzdeki haftalar işletmelere daha sosyal olma fırsatı veriyor.

Sonuç olarak

COVID-19 salgını sırasında dünya kendini yeniden şekillendirmeye çalışırken, tüketici davranışı değişmeye zorlanıyor ve birçok müşteri çevrimiçi oluyor. Bu nedenle şirketler ve işletmeler bu değişikliklere hazır olduklarından emin olmalılar: markalarının çevrimiçi olarak iş yapmaya hazır olmasını sağlamalıdırlar.

Bu zor dönemde hala birçok fırsat var, sadece farklı bir zihniyet ve olumlu bir tutum gerekli.

OpenCart Hakkında

OpenCart , birden fazla çevrimiçi mağazayı tek bir panelden yönetebilen, kullanımı kolay, güçlü bir çevrimiçi mağaza yönetim programıdır. OpenCart, başarılı bir çevrimiçi mağaza oluşturmak için profesyonel ve güvenilir bir temel sağlar. Kullanıcı dostu bir arayüz arayan deneyimli web geliştiricilerinden, ilk kez işlerini çevrimiçi olarak başlatan mağaza sahiplerine kadar çeşitlilik göstermektedir. OpenCart, mağazanızın özelleştirilmesi üzerinde güçlü bir tutuş sağlayan çok sayıda özelliğe sahiptir. OpenCart’ın araçlarıyla, çevrimiçi mağazalar en yüksek potansiyellerini yaşarlar.

2012 yılında kurulan OpenCart, birkaç kullanıcıdan ve birkaç pazardan 138 ülkeden müşterisi olan 900.000’den fazla web sitesine dönüşmüştür. Opencart’taki işletmeler dünya çapında 1 milyar doların üzerinde ekonomik aktiviteye katkıda bulundu. Çok çeşitli eklentiler, 13.000’den fazla eklenti bulunuyor, bu da girişimcilerin ve web geliştiricilerinin web sitelerini işlerinin ve müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamak için özelleştirmelerine yardımcı olur.