19 Nisan 2020

|

Etiketler: eposta pazarlama, internet reklamları

|

Katagoriler: Blog

E Posta Pazarlama

E Posta Pazarlama işinizi büyütmek ve daha fazla müşteriye ulaşmanın yolu internet reklamlarıdır. İnternette reklam yapmanın bir çok yolu bulunur.

E Posta Pazarlama

Müşterilere e-posta ile bültenler ve özel kampanyalar göndermek müşterilerinizle ilişkilerinizi daha da güçlendirebilir.Pazarlama yapabilmek için müşterilerinizin listesini yapmalısınız. Müşteri listesi dışında sitenizde mutlaka bülten aboneliği sistemi bulunmalıdır. Ürünleriniz sitenizi ziyaret eden kişilerin dikkatini çekebilir ve sizi takibe almak isteyebilir. Ticari amaçlı eposta göndermeden önce göndereceğiniz kişilerden izin almak zorunda olduğunuzu aksi halde hukuki sorunlar yaşayabileceğinizi unutmayın. Bu zorunluluk sitenizden bülteninize abone olanlar için geçerli değil onlar abone olurken zaten bu şartları kabul etmiş oluyorlar.

E Posta Pazarlama Nasıl yapılmalıdır

Bir epostaya çok fazla içerik eklemek ve sık sık eposta göndererek abonelerinizi boğmak doğru bir pazarlama yöntemi değildir. Güzel bir sloganla giriş yapın. Bir kaç ürün grubunuzu tanıtın ve ilgi alanları ile ilgili bir kaç soru sorun.

İlgi alanlarını öğrendikten sonra abonelerinizi ilgi alanlarına göre ayırın. Bir sonraki eposta abonelerinizin ilgi alanlarına göre ürünler pazarlayarak yapın. Abonelerinize diğer ürün gruplarınız ile ilgili güncelleme almak isteyip, istemediklerini sorun. Haftalık yada aylık olarakmı almak istediklerini sorun. Kişi listenizdeki kişilerin ilgi alanlarına göre belirlediğiniz ürünlerin mevsimsel tespitlerini yapıp ihtiyaç olabilecek ürünleri öngörerek pazarlayın. Son olarak müşteri listenizdeki abonelerinizden deneyimleri hakkında geri bildirim isteyin. Geri bildirimleri değerlendirip müşterinizi bilgilendirin.

E Posta aracı nasıl olmalıdır

Çoğu e posta araçlarının bir çok ortak özelliği bulunmaktadır. Ortak özelliklerinden biri müşteri bilgilerini depolayan veritabanı olmasıdır. Veri tabanında müşteri e posta bilgisi bulunur. Bazı eposta araçlarında ise müşteri e posta bilgileri ile birlikte telefon, adres gibi bilgileride bulunur. E-Posta aracınızda müşterilerinize abonelikten çıkma isteği sunduğundan emin olun. E-posta aracınızın sitenizin arayüzünde bir müşteri formu olmalıdır. Potansiyel müşterileriniz bu formu doldurarak bülteninize kayıt olurlar. E posta aracınızın yönetim tarafında excel yada alternatif formatlarda çıktı alabileceğiniz bir özelliği olmalıdır. Bu çıktı ile e postaları kişiselleştirebilir yada farklı özelleştirmeler yaparak daha doğru bir e posta pazarlama yapmanıza olanak tanır.

E posta aracınızın e posta şablonu hazırlamaya uygun olduğundan emin olun. E posta şablonunuz işletmenizi yansıtan bir şablona sahip olmalıdır. Bir çok kişinin e postaları mobil cihazlardan okuduğunu unutmayın. Buna göre e posta şablonunuzun mobil uyumlu olduğundan emin olun.

E Posta Kampanyalarında Sonuçları Analiz Etme

E posta platformunuzun sizlere sağladığı istatistik özellikleri ile kampanyalarınızın başarı oranlarını ölçebilirsiniz. Analiz ettiğiniz başarı oranlarına göre e posta pazarlama kampanyalarınızı geliştirebilirsiniz.

Gelişmiş e posta gönderim sistemi expert eticaret paketimizde bulunmaktadır. Buradan inceleyebilir ve hemen başlayabilirsiniz.