Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi

Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi

Gittigidiyor Mağazası Nasıl Açılır?

Gittigidiyor’da mağaza açmak için bir web sitenizin olması gerekmez. Ayrıca diğer pazaryerleri gibi burada satış yapmak için şirket kurmanız gerekmiyor.

Ancak internetten satış yaparken fatura kesmeden satış yapmanız sorun olacağından dolayı şirket kurmanız yararınıza olacaktır.

Gittigidiyor Mağazası Açmak İçin Gerekli Belgeler

Gittigidiyor mağazası açarken sizden herhangi bir evrak istenmemektedir. Mağaza açarken firma tanıtım yazısı, mağaza adı ve firma logosu olmalıdır. Bunları oluştururken dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunmaktadır:

Mağaza Adı Seçerken: Mağaza adı seçerken kullanıcıların, firmanız ve sattığınız ürünler hakkında bilgi sahibi olabileceği bir isim seçebilirsiniz.

Mağaza adınızda ” , @ / & # . ( ) % gibi karakterler kullanmamalısınız.
Kullanıcı adınızı mağaza adı olarak belirleyebilirsiniz. Mağaza adının anlaşılabilir ve kolayca telaffuz edilebiliyor olması sizi daha tanınır hale getirecektir.
Örnek; Gittigidiyor mağaza adınız protasarim ise http://dukkanlar.gittigidiyor.com/protasarim gibi bir mağaza adınız olacaktır. Mağaza ismini buna göre seçebilirsiniz.
Mağaza adı en fazla 35 karakterden oluşabilir.
Mağaza adınız www ile başlayamaz.
İçerisinde telefon numarası geçmemelidir.
Başkasının mağaza adını kullanamazsınız.
Tanıtım Yazısı: Tanıtım yazısı bölümünde firmanızı tanıtan sattığınız ürünler hakkında net bilgiler verebilirsiniz.

Satmadığınız ürünleri buraya eklemeniz müşterileri yanıltacağından dolayı satışlarınızı azaltacaktır.
En ucuz saat, en güzel kol saatleri gibi cümleler kullanmayın. Bunun yerine Casio saat veya Samsung  gibi arama motorlarında aratılan kelimeleri seçmeniz mağazanızın daha çok ziyaretçi almasını sağlayacaktır.
Firma Logosu: Firmanızın kurumsal logosunu tercih edin.

Seçtiğiniz logo mağazanızın tüm sayfalarında sol üst kısmında yer almaktadır. Her sayfada görüntülendiğinden seçtiğiniz logo oldukça önemlidir.
Logonuzun ölçülerine dikkat etmeniz gerekmektedir. Logo ölçüleri Maksimum 156 piksel genişliğinde ve 93 piksel yüksekliğinde olmalı.
Logonuz mutlaka jpeg/jpg türünde olmalı.

Gittigidiyor’da nasıl satış yapılır, kargo süreçleri nasıl işler ve satış sonrası işlemler nasıl yapılır.

Kargo Ve İade

Kargo Süreçleri

Ürünü paketleyin
Sattığınız ürünü, kargo ücretini artırmayacak büyüklükte ve taşıma esnasında ürüne zarar gelmeyecek şekilde paketleyin. Ürünlerinizi GittiGidiyor logolu kargo malzemeleriyle paketleyerek hem ürünleri müşterilerinize güvenle ulaştırabilir hem de müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Hesabım-Sattıklarım sayfanızda, ürünün bulunduğu satırdaki GittiGidiyor satış kodunu öğrenin ve kargo görevlisine vermek için not edin.

Alıcı ödeme yaptıktan sonra, ürün sayfasında belirttiğiniz süre içinde ürünü alıcının adresine göndermelisiniz. Ürünü kargoya verirken, kargo görevlisine GittiGidiyor satış kodunu söyleyin ve GittiGidiyor gönderisi olduğunu hatırlatın. Kargo görevlisi giriş yaptığı anda takip bilgileri GittiGidiyor’un sistemine otomatik olarak tanımlanacaktır.

Kargo bilgilerini Hesabım sayfanıza girmenizi takip eden 3 iş günü içinde alıcının ürüne onay vermesi gereklidir. Bu süre içinde alıcı onay vermezse Hesabım-Sattıklarım sayfanızda “Onay hatırlat” linki çıkar. Bu linke tıkladığınızda alıcıya ürüne onay vermesi için son 24 saat hakkı tanınır. Bu süre sonunda da alıcı onay vermezse GittiGidiyor tarafından ürüne onay verilir.

GittiGidiyor’un anlaşmalı kargo şirketleri

Kargoyu zamanında ulaştırmak neden önemli?

Satışlarınızı başarılı bir şekilde tamamlamak için satılan ürünlerinizi ürün sayfasında belirttiğiniz süre içinde müşterinizin adresine kargolamalısınız. Belirttiğiniz sürede ürünü kargolamadığınızda siparişi iptal etme hakkı alıcıya verilir. Bu durum hem para kaybetmenize hem de performans puanınızın düşmesine sebep olabilir.

Ayrıca, zamanında kargolama yapılmadığı için iptal edilen siparişlerde, alıcılara tek taraflı puan ve yorum kullanma hakkı verilir.

Kargolama yaparken dikkat edilmesi gerekenler

GittiGidiyor’da alıcıların %80’i ‘’ücretsiz kargo’’ seçeneği ile gönderilen ürünleri tercih etmektedir. Ürünlerinizi ücretsiz kargo ile satışa sunmanız daha fazla alcının sizi tercih etmesini sağlayacaktır.

Müşterilerinizle fiziksel olarak ilk temas kurduğunuz an kargo teslimatıdır. Ürününüzü iyi bir şekilde sunmak, müşterilerinizin ilgisini çekmek ve onlarda kalıcı izlenim bırakmak kaliteli paketleme yapmaktan geçer.

Ürünleri kargoya teslim etmeden önce, en iyi şekilde paketlediğinizden emin olun. Ürünlerin hasar görmemesi için baloncuklu zarflar, köpük, strafor gibi malzemeler ile ürünleri uygun bir kutu içine koymak, en güvenilir kargolama yolu olacaktır.

GittiGidiyor logolu şık ambalaj kutularını kullanarak, alışveriş sürecini müşterinize olumlu izlenimler bırakarak tamamlayabilirsiniz. GittiGidiyor Kargo Malzemeleri

GittiGidiyor Satış kodu nedir?

GittiGidiyor satış kodu, her satış işlemi sonunda ‘’SC’’ ile başlayan, sistem tarafından otomatik oluşturulan bir koddur. Bu kod hem sizin hem de alıcının Bana Özel ekranında çıkar.
GittiGidiyor satış kodu ile anlaşmalı kargo firmaları üzerinden ürünlerinizi kolaylıkla gönderebilirsiniz.

Ürün iade süreci nasıl gerçekleşir?

Alıcı iade talebi oluşturduktan sonra 72 saat (Ek 24 saat) içerisinde ürünü iade etmelidir. Bu süre içerisinde ürün iade edilmezse, GittiGidiyor tarafından alıcıya hatırlatma mesajı gönderilir. Hatırlatma mesajının ardından 24 saat içinde alıcı ürünü iade etmezse veya Müşteri Hizmetleri’ne bilgi vermezse ürün GittiGidiyor tarafından onaylanır.

Alıcı ürünü iade ettikten sonra ürünü teslim alıp işlemi sonuçlandırmanız için 3 iş günü süreniz olacaktır. Ürünü teslim aldığınızda Hesabım-Sattıklarım sayfanızdaki “İade ürünü teslim aldım” linki üzerinden işlemi sonlandırabilirsiniz.

İade kargo ücretini kim öder?

İade kargo ücretleri Cayma Hakkı kapsamında satıcılara aittir. Alıcılar ürünleri kişisel sebeplerle iade etseler dahi alıcıların kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakkı vardır.

Kargo Ücretleri

Ürünlerinizi “Ücretsiz Kargo” avantajıyla veya “Alıcı Öder” özelliğiyle satışa çıkarabilirsiniz. Kargo ücretinin alıcıya ait olduğu durumda, alıcı teslimat sırasında kargo görevlisine ödeme yapar.

Ürünlerinizi, “Ücretsiz Kargo” avantajı ile listelemeniz daha fazla satış yapmanız için gereken en önemli etkenlerden biridir. GittiGidiyor’da alıcıların yüzde 80’i “Ücretsiz Kargo” seçeneği ile satılan ürünleri tercih etmektedir.

Ürün iadelerinde ise iade kargo ücretleri satıcıya aittir.

İptal Ve İade Süreci

Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanun gereğince, alıcıların teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak, sebep göstermeden ve “kargo ücreti ödemeden” ürünleri iade etme hakları vardır. Cayma hakkının kullanılması GittiGidiyor’a özel bir durum değildir. Yönetmeliği her kurum uygulamalıdır.

Ürün iadesi nasıl gerçekleşir?

Ürünü alıcının adresine kargolamanızın ardından alıcı, 3 iş günü (Ek 24 saat) içinde ürüne onay vermeli ya da ürünle bir sorun yaşanması halinde iade talebi oluşturmalıdır. Alıcı, ürünü teslim alıp ödeme onayı verse dahi teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde alıcı cayma hakkını kullanarak, sebep göstermeden ve “kargo ücreti ödemeden” ürünü iade edebilir.

Alıcı iade talebi oluşturduktan sonra ürünü adresinize göndermesi için 72 saat (Ek 24 saat) süresi vardır. Ürün iade edilip iade kargo bilgileri GittiGidiyor’un sistemine girildikten sonra ürün bedeli iadesine onay vermeniz için 3 iş günü (Ek 24 saat) süreniz olur. Bu süre içinde ürünü teslim aldıktan sonra Hesabım-Sattıklarım sayfanızda, ürünün bulunduğu satırdaki “İade ürünü teslim aldım” butonu ile iade teslim onayı verebilirsiniz.

Bu süre içinde ürün size ulaşmazsa, Müşteri Hizmetleri’ne ulaşarak ürünü teslim almadığınızı GittiGidiyor’a bildirebilirsiniz.

Cayma hakkının geçerli olmadığı bazı ürünler

-İsteğiniz ile size özel olarak üretilen veya üzerinden değişiklik ya da ilave yapılarak size özel hale getirilen ürünler.

-Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak sürekli değişen ziynet, külçe altın gibi ürünler.
Sağlık ve hijyen açısından iadeye uygun olmayan ürünler; (İç çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin koşulu; ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.)

-Tarafınızdan açılmış olan ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD ve Kaset vb.). Basılı ürünler (Kitap, dergi vb.). Yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri.

-Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler.

-Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği m.15/1-ğ bendi gereğince; elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler cayma hakkı kapsamı dışındadır. Buna göre; E-pin online teslimatı gerektiren ürün olarak cayma hakkı kapsamında değildir.

Sipariş iptali

Müşterini sipariş verdikten sonra, ürünü kargolanmadan önce veya kargolandıtan sonra siparişinin iptal edilmesini isteyebilir. Müşteriniz sipariş iptali istediklerinde Hesabım-Mesajlarım sayfanıza bilgilendirme mesajı gönderilir. Mesajlarım sayfanızdan iptal taleplerine ulaşarak müşterilerinizin isteği doğrultusunda en kısa süre içinde siparişleri iptal etmeniz gerekmektedir.

Müşterilerinizin isteklerine hızlı ve çözüm odaklı yanıt vermeniz size artı puan kazandıracaktır.

Ekspres Para İadesi

GittiGidiyor’un belirli kullanıcı kitlesine sağladığı, belirli kategori ve tutarlardaki ürünlerde geçerli olan hızlı ve kolay sipariş iptal uygulamasıdır. Ekspres Para İadesi sayesinde alıcılar siparişlerini teslim almadan veya telim aldıktan sonra anında iptal edebilir ve satıcının onayını beklemeden iade tutarının tamamını geri alabilir.

Müşteriniz Ekspres Para İadesi ile siparişini iptal ettiğinde size SMS yoluyla bilgilendirme mesajı gönderilir. Böyle bir durumda siparişi müşterinize kargolamamanız veya kargoyu geri çağırmanız gerekmektedir.

Ekspres Para İadesi süreciyle ilgili destek almak isterseniz Gittigidiyor Müşteri Hizmetleri ekibine ulaşabilirsiniz.

Siparişin alıcı veya GittiGidiyor tarafından onaylanmasının ardından, ürün bedeli 10’uncu günü takiben ilk iş gününde satıcının hesabına aktarılır.

GittiGidiyor, hafta içi her gün mesai saatleri içinde, satıcıların banka hesaplarına ödeme yapar. Hafta sonları ve resmi tatillerde, bankacılık sistemleri izin vermediği için ödeme yapılamaz. Örneğin; 10 günlük para transferi süresinin son günü Cumartesi gününe denk geliyorsa, para transferi 10’uncu günden sonraki ilk iş gününde, yani Pazartesi günü satıcının banka hesabına aktarılır.

Komisyon Oranları

-Ana kategori ve alt kategorilere ait GittiGidiyor Komisyon Bedeli, Günün Fırsatı Hizmet Bedeli ve Pazarlama Destek Bedeli oranlarını Satıcı Bilgi Merkezi’nde inceleyebilirsiniz.

GittiGidiyor’da gerçekleşen her satıştan ürünlerin listelendiği kategoriye göre değişen oranlarda GittiGidiyor Komisyon Bedeli ve Pazarlama Destek Bedeli alınır.

-Pazarlama Destek Bedeli sadece satış tutarı 22 TL ve üzeri olan işlemlerde geçerlidir.

-GittiGidiyor Günün Fırsatı alanında satışına sunulan ürünlerin satışlarından ise GittiGidiyor Komisyon Bedeli ve Pazarlama Destek Bedeli dışında Günün Fırsatı Hizmet Bedeli alınır.

Para transferi takibi

Hesabım-Hesap Hareketlerim sayfanızdaki GittiGidiyor Satış Hesabım bölümünden hesabınıza yapılan para transferlerini takip edebilirsiniz.

Satış Hesabım bölümünden;
Para transferi yapılan ürünlerin numaralarını, satış kodlarını
Alıcı bilgilerini, Hesabınıza aktarılan tutarı, GittiGidiyor’un aldığı komisyon ve hizmet bedellerini, Para transferi tarihini, Para transferi yapılan banka hesabınızı görebilirsiniz.

Kurumsal üyelik

GittiGidiyor’da düzenli satış yapmak istiyoranız Kurumsal Üye olmanız gerekmektedir. Hesabım-Bilgilerim/Ayarlarım sayfanızdaki Fatura bilgilerimi tanımla/güncelle linki üzerinden, üyelik türünü Kurumsal Üye olarak belirleyebilirsiniz.

Kurumsal Üye seçeneğini işaretledikten sonra işletmenizin türüne göre Tacir veya Esnaf seçeneklerinden birini seçmeli ve aynı ekrandan işletmenizin fatura bilgilerini, mersis numaranızı, KEP adresinizi üyelik bilgilerinizie tanımlamanız gerekmektedir.

Banka hesabı tanımlama

Banka bilgilerinizi Hesabım-Bilgilerim/Ayarlarım sayfanızdaki Banka hesabı tanımla/güncelle linkinden sisteme tanımlayabilir veya mevcut hesap bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz. Ürün bedelinin hesabınıza aktarılabilmesi için sisteme banka bilgilerinizi tanımlamanız gerekir.

Kredi kartlarına ve banka kartlarına ödeme yapılmaz. Banka hesabınızı tanımlarken kredi kartı numarası veya banka kart numarası girmemelisiniz.

GittiGidiyor, para transferini sadece Türkiye sınırları içinde bulunan banka hesaplarına yapar. Sisteme tanımlayacağınız bilgiler Vadesiz TL hesap bilgileriniz olmalıdır.

GittiGidiyor kimlere ne zaman fatura keser?

GittiGidiyor verdiği hizmet karşılığında (listeleme ücretleri, abonelikler ve komisyon ve hizmet bedelleri karşılığında satıcılara fatura keser. GittiGidiyor alım satım yapmadığı için, sitede satılan ürünlere ait KDV faturası kesmez.

GittiGidiyor, satıcı olarak işlem yapan üyelerne 5 günlük periyotlarda düzenli olarak fatura keser. Kurumsal üyeyseniz ve e-fatura sistemine kayıtlıysanız faturalarınızı kendi sisteminizden takip edebilirsiniz.

Kurumsal üye değilseniz Hesabım-Bilgilerim/Ayarlarım sayfanızdaki Faturalarım bölümünden e-arşiv faturalarınıza ulaşabilirsiniz.

Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi

Sıfır Risk Yönetimi

Sıfır Risk, GittiGidiyor’un 2001 yılında keşfedip geliştirdiği, internetten alışverişi daha keyifli ve güvenli kılan bir ödeme-onay sistemidir. Sıfır Risk sayesinde alıcı veya GittiGidiyor ürüne onay verdikten sonra, 10’uncu günü takip eden ilk iş günü sattığınız ürünün bedeli banka hesabınıza aktarılır. Ürününüz ve paranız GittiGidiyor güvencesi altında olur.

Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi

Sıfır Risk sisteminin işleyişi

Alıcı ödeme yapınca ürün bedeli GittiGidiyor’un havuz hesabına aktarılır. GittiGidiyor ürünü kargolamanız için sizi bilgilendirir.

Hesabım-Sattıklarım sayfanızdan ürüne ait satış kodunu öğrenin. Ürünü kargoya verirken kargo görevlisine satış kodunu söyleyin ve GittiGidiyor gönderisi olduğunu hatırlatın. Kargo görevlisi giriş yaptığı anda kargo takip bilgileri GittiGidiyor’un sistemine otomatik tanımlanır.

Alıcı ürünü teslim alınca onay verir. Alıcının veya GittiGidiyor’un ürüne onay vermesinin ardından 10’uncu günü takip eden ilk iş günü onayın ürün bedeli sistemde tanımlı banka hesabınıza transfer edilir.

Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi

GittiGidiyor’da mağaza açarak veya mağaza açmadan ürünlerinizi satışa çıkarmaya başlayabilirsiniz.

Ücretsiz mağaza açarak 3 bin adet ürünü, 30, 60, 180 veya 360 güne varan sürelerle ücretsiz listeleyebilir ve mağaza sahibi olmanın avantajlarından yararlanabilirsiniz.

Mağaza sahibi olmayan kullanıcılarımıza aylık tanımlanan 10 adet ücretsiz listeleme hakkı, ürün listelenip ödeme sayfasına gelindiğinde aktif olacaktır.

-Mağaza aboneliğinde Temel Listeleme tamamen ücretsiz. Mağaza sahipleri, 3 bin ürünü ücret ödemeden satışa çıkarabilirler.

-Mağaza sahibi olmayan kullanıcılarımız artık 10 adet ürünü, temel listeleme ücreti ödemeden satışa çıkarabilecek. 10 adetten fazla listeleme yapmak isteyen kullanıcılarımızın listeleme başına belirlenen sabit listeleme ücretini ödemeleri gerekecektir. Ücretsiz listeleme hakları bir sonraki aya aktarılamaz. Listeleme hakları mevcut ay içerisinde kullanılmalıdır.

-Ürünlere eklenen Ekstra Özellikler ücretlidir. Ekstra Özellikler’in kullanım ücretleri ürünün listeleme süresine göre değişir.

Ekstra Özellikler

Ekstra Özellikler, ürünlerinizin daha dikkat çekici hale gelebilmesi ve daha hızlı satılması için kullanableceğiniz ücretli seçeneklerdir. Vitrin, Kalın Yazı, Alt Başlık, GittiGidiyor Reklam Paketi özelliklerini kullanabilirsiniz.

Ekstra Özellikler size neler kazandırır?

-Ürünlerinizi arama sonuçlarında öne çıkararak daha çok alıcıya ulaşabilirsiniz.
-Ürünlerinizi daha dikkat çekici hale getirerek benzer ürünlere göre avantaj kazanabilirsiniz.
-Görüntülenme sayınızı artırarak markanızı kısa sürede tanıtabilirsiniz
-Ürünlerinizi Facebook Dinamik Ürün Reklamları alanında yayınlanma şansına sahip olursunuz

Ekstra Özellikler nelerdir?

Satışa çıkarılan ürünler, Akıllı Sıralama sistemiyle birçok farklı kritere göre değerlendirilip sıralanır ve alıcılar için en uygun ürünler üst sıralara yerleştirilir. “Vitrin” özelliği ise Akıllı Sıralama sisteminde size avantaj sağlayarak ürünlerinizin üst sıralara çıkmasını sağlar.

Kalın Yazı özelliği arama sonuç sayfalarında ürün başlıklarının kalın harflerle görünmesini sağlar. Kalın Yazı ile daha fazla alıcının dikkatini çekebilirsiniz.

Ürün başlığına sığdıramadığınız ancak önemli olduğunu düşündüğünüz tanıtıcı bilgileri, Alt Başlık özelliği sayesinde alıcılara verebilirsiniz.

Facebook Dinamik Ürün Reklamları, kullanıcıların ziyaret ettiği veya sepetine eklediği ancak satın almadığı ürünleri, Facebook’ta bu kullanıcılara yeniden gösteren ve kullanıcıları alışverişe teşvik eden reklam türüdür.

Ekstra Özellik Ücretleri

Daha hesaplı ücretlerle ürünlerinize birden fazla ekstra özellik ekleyebilir, daha kısa sürede çok daha fazla alıcıya ulaşabilirsiniz.

Komisyon Ücretleri

-GittiGidiyor’da gerçekleşen her satış sonrası, ürünün listelendiği kategoriye göre değişen oranlarda GittiGidiyor Komisyon Bedeli ve Pazarlama Destek Bedeli alınmaktadır.

-GittiGidiyor Günün Fırsatı alanında satışa çıkan ürünlerde ise gerçekleşen her satış satış sonrası değişen oranlarda Günün Fırsatı Hizmet Bedeli alınmaktadır.

-Pazarlama Destek Bedeli, yalnızca toplam satış tutarı 22 TL ve üzeri olan GittiGidiyor’daki (web sitesi ve mobil uygulamadaki) tüm listelemelerde geçerlidir.

-Günün Fırsatı Hizmet Bedeli, sadece Günün Fırsatı adresinde yayınlanan ürünlerin satışından alınmaktadır.

-Ana kategori ve alt kategorilere ait GittiGidiyor Komisyon Bedeli, Günün Fırsatı Hizmet Bedeli ve Pazarlama Destek Bedeli oranlarını Satıcı Bilgi Merkezi’nde inceleyebilirsiniz.

Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi

Vergi Ve Fatura

GittiGidiyor, satıcı olarak işlem yapan üyelerine verdiği hizmet karşılığında (listeleme ücretleri, komisyon ve hizmet bedelleri) 5 günlük periyotlarla fatura keser. GittiGidiyor alım satım yapmadığı için sitede satılan ürünlere ait KDV faturası düzenlememektedir.

Fatura Bilgisi Tanımlama

Faturalarınızın düzenli olarak kesilmesi için Hesabım-Ayarlarım sayfanızdaki Fatura bilgilerimi tanımla/güncelle linki üzerinden fatura bilgilerinizi sisteme tanımlayabilirsiniz.

Fatura bilgilerinizi tanımlarken öncelikle GittiGidiyor üyelik tipini belirlemelisiniz. Şirket sahibiyseniz Kurumsal Üyeyim seçeneğini işaretleyip işletmenizin tipine göre Esnaf veya Tacir seçeneklerinden birini işaretlemelisiniz. İşletme tipini seçtikten sonra fatura bilgileri formunu doldurabilirsiniz.

İşletme Tipleri

Yaptığı iş sermayeden çok fiziki çalışmaya dayanan, tacir kapsamına girmeyen, alım-satım tutarları Türk Ticaret Kanunu gereği Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenen sınırı aşmayan kişilerdir.

Ticaret şirketleri (örn. Anonim Şirket, Limited Şirket) ile bir ticari işletmeyi kendi adına işleten gerçek kişilere (örn. Şahıs Şirketi) tacir denir. Tacir tanımına dair detaylı bilgiyi Türk Ticaret Kanunu’nda bulabilirsiniz.

Esnaf ve Tacir olan satıcıların bulundurması zorunlu bilgiler

Ticaret Unvanı veya işletme adı veya marka adı bilgilerinden bir tanesi fatura bilgilerinizde kayıtlı olmalıdır. Ancak, GittiGidiyor’daki Mağaza veya kullanıcı isminiz aynı zamanda GittiGidiyor’daki işletme adınız olduğundan bu yükümlülüğü yerine getirmek için farklı bir işlem yapmanız gerekmez.

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresiniz fatura bilgilerinizde kayıtlı olmalıdır. Kayıtlı Elektronik Posta adresinin ne olduğu ve KEP adresi alabileceğiniz hizmet sağlayıcılar hakkında bilgiye Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun web sitesinden (www.btk.gov.tr/kep-e-iliskin-sikca-sorulan-sorular) ulaşabilirsiniz. Bu bilgi GittiGidiyor’da profil sayfanızda görüntülenecektir.

Esnafsanız vergi kimlik numaranız, tacirseniz MERSİS numaranız fatura bilgilerinizde kayıtlı olmalıdır. Vergi Numaranızı vergi levhanızdan veya bağlı olduğunuz vergi dairesinden öğrenebilirsiniz. MERSİS numaranızı https://mersis.gtb.gov.tr/ adresinden ya da bağlı bulunduğunuz ticaret sicil müdürlüğünden öğrenebilirsiniz. Bu bilgi GittiGidiyor’da profil sayfanızda görüntülenecektir.

Adres ve onaylı telefon numaranızın GittiGidiyor’da bulunduğuna dair bilgi: Bu bilgi GittiGidiyor’daki adres ve cep telefonu bilgilerinizi doldurup cep telefonu numaranızı onaylattığınızda profilinize otomatik olarak yerleştirilecektir.

Bireysel Satıcıların bulundurması zorunlu bilgiler

-Adınız ve soyadınız (Bu bilgi GittiGidiyor’da profil sayfanızda görüntülenecektir.)
-İkamet ettiğiniz şehir. (Bu bilgi GittiGidiyor’da profil sayfanızda görüntülenecektir.)
-Adres ve onaylı telefon numaranızın GittiGidiyor’da bulunduğuna dair bilgi. Bu bilgi GittiGidiyor’daki adres ve cep telefonu bilgilerinizi doldurup cep telefonu numaranızı onaylattığınızda profilinize otomatik olarak yerleştirilecektir.

Fatura takibi

Kurumsal üyeyseniz ve e-fatura sistemine kayıtlıysanız faturalarınızı kendi sisteminizden takip edebilirsiniz. Kurumsal üye değilseniz Hesabım-Faturalarım sayfanızdan e-arşiv faturalarınıza ulaşabilirsiniz.

Vergi yükümlülükleri

Türkiye Cumhuriyeti vergi sistemi ve uygulamalarına göre kullanıcıların, GittiGidiyor’da gerçekleştirdikleri işlemler sonucunda vergisel yükümlülükleri doğabilir. Kullanıcılarımıza, mali müşavirler gibi uzman kişilerden görüş alarak vergisel yükümlülüklerinin yerine getirilmesiyle ilgili değerlendirme yapmalarını öneriyoruz. Satışlarınızın ticari bir nitelik taşıyıp taşımadığını analiz etmek için Gelirler İdaresi Başkanlığı’nın www.egirisimci.gov.tr internet sitesinden faydalanabilirsiniz. Genel kural olarak ticari amaç taşıyan bütün satıcılarımız (hem vergi mükellefi olan şirketler. hem de vergi mükellefi olmayan şahıslar) GittiGidiyor’da yaptıkları satışların her türlü vergisini (KDV. gelir vergisi vs.) ödemekle mükelleftirler.

Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi

Satış Nasıl Yapılır

GittiGidiyor’da satış yapmak çok kolay ve kazançlıdır. Birkaç dakika içinde satış formunu doldurarak ürünlerinizi satışa çıkarabilirsiniz.

Adım adım ürün listelemek

Her sayfada bulunan GittiGidiyor arama çubuğu üzerindeki Satış Yap butonu ile satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Kategori Seçimi

İlk adımda ürününüzü satışa çıkaracağınız kategoriyi belirlemelisiniz. Doğru kategoriyi ürününüzün ismini yazarak bulabilir veya mevcut kategoriler arasından adım adım seçim yaparak en uygun kategoriyi bulabilirsiniz.

Bir sonraki adımda ürününüzün farklı seçenekleri mevcutsa tek seferde listeleme yapabilmeniz için Seçenekli Ürün Satışı alanı açılacaktır.

Seçenekli ürünleriniz için tek bir fiyat belirlemeniz gerekmektedir.

Adet Seçimi ve Ürün Bilgileri Girişi

Sırasıyla renk ve adet seçimi gerçekleştirdikten sonra satış formatı seçmeniz istenecektir. Mağaza aboneliğiniz mevcut ise Mağaza Satışı formatı ile, mağaza aboneliğiniz yoksa Sabit Fiyat formatı ile listeleme gerçekleştirebilirsiniz.

Ürün Bilgileri
Bu adımda aşağıdaki alanları doldurmanız gerekmektedir.

-Ürün fotoğrafları
-Ürün başlığı ve alt başlığı
-Ürün fiyatı, adeti ve satış türü
-Ürün özellikleri
-Ürün açıklamaları
-Satış süresi
-Kargo bilgileri & Şehir seçimi alanı
-Ürüne ait kimlik bilgilerini girin (GTIN numarası ve MPN kodu)

Bu adımda ürün sayfanızın nasıl gözüktüğünü kontrol edebilirsiniz. Ürün bilgileri ve kargo detaylarında değiştirmek istediğiniz bir alan varsa Düzenle butonu ile değişiklik sağlayabilir, herhangi bir değişiklik yapmak istemiyorsanız Devam Et butonu ile bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz.

Son adımda satışa hazırladığınız ürün Listeleme Servisi-Listelemeye Hazır Ürünler sayfanıza kaydedilir. Bu bölümde, satışa çıkarmak istediğiniz ürünlerinizi seçerek Ödeme Sepeti’ne Ekle butonuna basın. Son adımda Ödeme Sepeti üzerinden hazırladığınız ürünleri satışa çıkarabilirsiniz.

Ürün listelerken dikkat etmeniz gerekenler, başarılı satıcı olmanın ipuçları ve daha fazlası Satıcı Bilgi Merkezi’nde.

Listeleme Servisi’nin kullanımı

Hesabım sayfanızda, Hesabım paneli altında yer alan Listeleme Servisi başığına tıklayarak ürünlerinizi yönetebileceğiniz Listeleme Servisi sayfasına ulaşabilirsiniz.

Kullanıcı tarafından eklenen resim

Listeleme Servisi Listelenenler ve Toplu Ürün Yükleme olmak üzere iki ana başlıktan oluşmaktadır.

Listelenenler alanı, Aktif Satışlar, Yeni Listelenenler, Satılanlar ve Satılmayanlar olmak üzere ürün listelemelerinizi yönetebileceğiniz dört bölümden oluşur.

Toplu Ürün Yükleme alanından ise Excel dosyası ile toplu olarak listeleme gerçekleştirebilirsiniz.

Kullanıcı tarafından eklenen resim Aktif Satışlar
Hesabım-Satışlarım sayfanızdaki gibi satışı devam eden tüm ürünlerinizi bu ekrandan takip edebilirsiniz. Aradığınız ürünlere, filtre seçenekleriyle hızlı bir şekilde ulaşabilir, sayfanın üst kısmında bulunan seçeneklere (format, fiyat, kalan süre vb.) göre ürünlerinizi sıralayabilirsiniz.

Kullanıcı tarafından eklenen resim Listelemeye Hazır Ürünler
Satış yap sayfasında hazırlayarak kaydettiğiniz bu alana kayedilir. Bu alanda ürünlerinizin özelliklerini (kategori, başlık, süre, adet, fiyat, kargo bilgileri, opsiyonel özellikler vb.) toplu olarak düzenleyebilir, binlerce ürünü “Ödeme sepetine Ekle” butonu ile tek ödemede satışa çıkartabilirsiniz.

Kullanıcı tarafından eklenen resim Ürünlerinizin formatını tek adımda değiştirebilirsiniz.
Ürün formatına, Mağaza kategorilerinize, fiyat aralığına ve ürün durumuna göre filtreleme yapabilir, ürün başlığından aradığınız ürünlere ulaşabilirsiniz.

Kullanıcı tarafından eklenen resim Satılanlar
Sattığınız ürünlerden elinizde fazla adet varsa tekrar listelemekle vakit kaybetmeden istediğiniz ürünleri seçerek sadece birkaç saniyede kopyalayabilirsiniz. Kopyaladığınız ürünler, Yeni Listelenenler sekmesine aktarılacaktır.

Yine bu bölümde ürün formatına, Mağaza kategorilerinize, fiyat aralığına ve ürün durumuna göre filtreleme yapabilir, ürün başlığından aradığınız ürünlere ulaşabilirsiniz.

Kullanıcı tarafından eklenen resim Satılmayanlar
Satılmayan tüm ürünleriniz bu alanda toplanır. “Yeni Listelenenler” alanında yer alan tüm seçenekleri bu sayfa üzerinde de kullanabilirsiniz.

Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi

Diğer mağaza araçları

Mağaza ve satış araçları
Satış sonrası süreçler
Kurallar ve politikalar

Performans ve Raporlar
Profil skorunun önemi
Başarılı satıcı nedir?
Performans yönetimi ve takibi
Puan ve yorum işlemleri gibi diğer gittigidiyor araçları hakkında daha kapsamlı bilgi için buraya tıklayınız.

Gittigidiyor mağazanızı açtıktan sonra mevcut olan yada yeni yapacağınız eticaret sitenize entegrasyon sağlayıp tek panelden yönetim sağlayabilirsiniz. Opencart gittigidiyor ve diğer entegrasyonlar için buraya tıklayınız.