Müşterilerin Satın Alma Yolculuğu

Müşterilerin satın alma yolculuğu boyunca nasıl hareket ettiğini keşfedin.

Satıcılar genellikle arama ve videoyu farklı taktikler, hatta farklı ekipler ile iki ayrı kanal olarak değerlendirir. Ancak, tüketiciler bunları farklı şekilde  değerlendirmez. Satın almaya doğru ilerledikleri yoldaki önemli kaynak olarak birlikte kullanır.

Tüketiciler satın alma araştırması yaparken, arama ve video arasında sorunsuzca geçiş yaparak kendi bildikleri gibi ilerliyorlar. Tüketicilerin %80’i üalmak istedikleri ürünleri ararken çevirim içi arama ve video arasında geçiş yaptıklarını söylüyorlar.

Tüketicilerin %55’i ise bir ürünü arama motorunda arıyor. Ardından o ürünü satın almadan önce youtube’ye girerek daha fazla bilgi alıyor. Tüketicilerin büyük çoğunluğu ürün hakkında bilgi edinmek için videoları kullanıyor.

Müşterilerin Satın Alma Yolculuğu

Müşterilerin Satın Alma Yolculuğu

Tüketicilerin arama yaptıktan sonra ürünü videosunu izlmek için başlıca nedenleri.

  1. Satın almadan önce ürünü görmek ve başkalarının nasıl kullandığını incelemek.
  2. Satın almayı düşündükleri ürün hakkında daha fazla bilgi almak.
  3. Güvenilir ve gerçek yorumları görmek.

Tüketicilerin video izledikten sonra arama yapmalarının başlıca nedenleri.

  1. Fiyatları ve markaları karşılaştırmak
  2. Bir ürünü nereden satın alabileceklerini öğrenmek
  3. Satın almayı düşündükleri ürün hakkında daha fazla bilgi edinmek

Araştırmalar, ortalama olarak, Arama yapmanın yanı sıra video olarak yapılan aramaların çok yüksek oranda olduğunu göstermektedir.

Bu, sizin planlarınız için ne anlama geliyor? Müşterilerin satın alma yolculuğu sırasında arama ve videoyu birbirinden tamamen farklı şeyler olarak değerlendirmiyor. Sizin de bu kanalları bir arada değerlendirmeniz gerek. Bunlara bir bütünmüş gibi yaklaşarak, tüketicilere satın alma yolculuğunun neresinde olurlarsa olsunlar erişebilir ve her iki kanaldan da daha fazla yararlanabilirsiniz.

E-Ticaret sitenizde ürün sayfasına ürün ile alakalı video ekleyin. Örneğin ürünleriniz kurulum gerektiren bir ürün ise sadece bir ürün klavuzu eklemeniz yeterli olmuyor. Ürünün kurulumunu video olarak ürün sayfasına eklemeniz çok daha faydalı olacaktır.

Videolar için popüler video kanalı youtubeye hesap açarak video eklemeye başlayabilirsiniz. Youtube’de hesap açmak için gmail hesabınızın olması gerekir. Gmail hesabı açmak için buraya tıklayınız.

Youtube yada diğer video kanallarına eklediğiniz videoları ürün sayfanıza 2 şekilde ekleyebilirsiniz. Ürün sayfasındaki html editörde bulunan video ikonuna tıklayıp video kodunu ekleyebilir yada ürün sayfanıza ek sekme eklenebiliyorsa sekme editörüne ekleyebilirsiniz.