Opencart Eksik Siparişlere Düşme Sorunu

Opencart eksik siparişlere düşme sorunu çok sık rastlanan bir durumdur. Yönetim panelinizde Eksik Siparişler‘e göre filtreleme seçeneğini görmüşsünüzdür. Sol menüden siparişlere tıklayın ardından sağ taraftaki filtreleme bölümünden eksik siparişleri seçin ve filtrele butonuna tıklayın tüm eksik siparişler listelenecektir.

Siparişleri filtrele bölümünden , ‘Eksik siparişlere göre filtrelediğinizde çok sayıda sipariş karşınıza çıkıyor  şimdiye kadar hiçbir yerde görmediğiniz, hiç bilmediğiniz bir sürü sipariş! Tüm bu siparişler nereden geliyor  daha da önemlisi, neden kayboldular? Ve bununla ilgili ne yapılabilir?

Eksik Siparişlere Düşmesi Sorunmu?

Sorun Etmenize Gerek Yok!

Eksik Siparişler demek onaylanmamış siparişler anlamına gelir.

Mağazanızın veritabanında henüz durumu olmayan herhangi bir sipariş (Beklemede, İşleniyor, Tamamlandı, vb.) Varsayılan olarak ‘Eksik’ durumuna sahiptir. Ama nasıl oluyorda hiçbir durumu olmadan sipariş oluşuyor?

Aslında Tüm Siparişler Eksik Siparişler Olarak Başlar

Müşteri, Opencart satın alma işleminin 6. Adım “Siparişi Onayla” seçeneğine ulaştığında ilk olarak mağazanın veritabanına sipariş eklenir. Bu siparişin varsayılan durumu “Eksik” olacaktır; Bir siparişe ilk statüsünü vermesi gereken aslında kullandığınız ödeme şeklidir. Sanal pos kullanıyorsanız bunu bankanın yapması gerekir.

Buradaki fikir, müşterinin ödeme ayrıntılarını girmesi, ödeme modülünün ödemenin yapıldığını onaylaması (gerekirse) ve siparişe ilk durumunu vermesi, böylece siparişi onaylaması ve Eksik Siparişlerden çekmesidir. Opencart daha sonra müşteriye ve mağaza yöneticisine vb. Bildirim e-postaları gönderir.

Eksik Siparişlere Neden Düşüyor?

Eksik Sipariş yalnızca ödemesi %100 onaylanmamış bir sipariştir. Bu, bir müşterinin ödeme işleminin son adımına ulaştığı ve ardından ödemeye devam etmediği herhangi bir durumda, mağazanızın veritabanına Eksik Sipariş eklenmesiyle sonuçlanacağı anlamına gelir.

Müşteri, ödeme işleminin sonunda fikrini değiştirir ve başka bir sayfaya geçerse veya tarayıcısından çıkarsa, sipariş zaten eklenmiş, ancak Eksik durumdadır. Müşteri, farklı bir ödeme yöntemi seçmek için bir adım geri dönse bile, Opencart, ödemenin son adımına tekrar geçtiklerinde bunu başka bir yeni sipariş olarak değerlendirecektir, bu nedenle bazen aynı siparişin birden fazla kopyası Eksik Siparişlerde bulunabilir.

Eksik Siparişler Zararlımıdır?

Eksik sipariş vakalarının çoğu zararsızdır ve Opencart’ın siparişleri işleme biçimindeki bir uygulamasının sonucudur. Ancak, hesaplarınız mağazanızın yönetici panelinde Eksik Siparişler olarak listelenen siparişler için ödemeleri gösteriyorsa bu sipariş onay süreciyle ilgili bir sorun olduğunu gösterir.

Opencart Eksik Siparişlerden Kurtulma

Opencart eksik siparişlerden kurtulmak için yönetim panelinden yapabileceğiniz bir işlem yoktur. Opencart eksik siparişlere düşme sorunu ancak teknik olarak alt yapınızda yapılacak çalışmalar ile mümkün olabilir. Eksik siparişler sorununu aşmak için teknik ekibimizle iletişime geçiniz.