E-Ticaret Sitesi Sahiplerinin Yaptığı 5 Hata

E-Ticaret sitesi sahiplerinin yaptığı 5 hata. Ne kadar deneyimli olsanızda bazı hataları yapmak kolaydır.

Bu makalede e-ticaret ile uğraşanların çok sık yaptığı hataları ve çözümlerini anlatıcaz.

Sitenize Yapılan Spam Saldırılarını Önleme

Sayısız spam hesabından kurtulmak ve / veya bir DDoS saldırısının gönderi etkileriyle uğraşmak bazen oldukça zor olabiliyor. Bunun için opencart e-ticaret sitenizde eklentiler bölümünden opencart basit doğrulama (Captcha) üye kayıt ve iletişim bölümünde aktif edebilirsiniz. Bu uygulama önemli ölçüde spam üyelikleri ve istenmeyen e-postaları engelleyecektir.

Kendi İçeriğini Üretmek Yerine Kopya İçerik Çoğaltmak

E-ticaret sitenizde ürüne özgü anahtar kelimeler ile organik arama sonuçlarında öne çıkmak istiyorsanız, kendi ürün içeriğinizi yazmanız gerekir. Google, kopyalanan içeriğe değer vermez. Üretici yada daha önce yazdığınız içeriği tekrar tekrar kullanmak arama sonuçlarında ürününüzün öne çıkmasını engelleyecektir.

Kolay yoldan gitmek yerine, benzersiz ürün açıklamaları yazmaya zaman ayırın ve mümkünse ürününüzün orijinal resim üretip kullanın – ürün sayfalarınız için ne kadar benzersiz medya ve içeriğe sahipseniz o kadar iyidir. Ürün açıklamanıza ilgili sayfalara bağlantı ekleyin, iç sayfa bağlantıları ürün sayfanızın dğerini artıracaktır.

Katalog Filtre Sisteminin Olmaması

Ürün grubunuz çok ise, sonuçları daraltmak için iyi bir filtreleme sisteminiz olmalıdır. Bu, e-ticaret sitenize gelen trafiğin satışa dönüşmesi için önemli uygulamlardan biridir.

Müşterilere minimum ve maksimum fiyat aralıklarını seçmeleri için filtre seçenekleri sunduğunuzda, bütçeleri dahilinde bir ürün bulmalarını kolaylaştırır. Fiyat, renk, beden ve çeşitli diğer ölçümler için filtreler eklerseniz, kullanıcılarınızın aradıklarını kolayca bulmaları için çok kullanıcı dostu bir deneyim oluşturur. Opencart ürün filtreleme özelliği ile bunu kolayca yapabilirsiniz.

Çok Geçişli Ödeme Sayfaları

Çoğu e-ticaret sitelerinde çok uğraştırıcı ödeme sayfaları müşteriye kötü bir alışveriş deneyimi yaşatır. Buna çözüm olarak opencart tek sayfada ödeme modüllerinden tasarımınıza uygun olanı seçebilirsiniz. Bu önemli ölçüde sitenize gelen müşteriyi memnun edicektir.

Müşterileri Haber Bültenine Otomatik Kaydetmek

E-Ticaret sitesi sahiplerinin yaptığı diğer bir yaygın hata, kayıt ve ödeme sayfasında bu hata yapılıyor.  İlk başta tüm müşterileri e-posta pazarlama bülten listenize eklemek iyi bir fikir gibi görünebilir.

Ancak, onlara özellikle kontrol sayfanızdaki bir onay kutusuyla katılmak isteyip istemediklerini sormadığınız sürece bu oldukça kötü sonuçlanacaktır.

E-posta pazarlama yapmak için posta listenizi seçmeye yönelik onay kutusu varsayılan olarak işaretlenmemiş olmalıdır.

Müşteriyi otomatik olarak kaydettikten sonra yaptığınız e-posta pazarlama yasal sorunlar çıkartabileceği gibi müşterinizde olumsuz bir durum oluşturacaktır.

E-posta listelerinizde yüksek oranda hemen çıkma oranınız oluştuğunda, çoğu e-posta pazarlama platformu hesabınızı devre dışı bırakacaktır.

Kullanıcıları haber bülteni listenize otomatik eklediğinizde, abonelikten çıkma oranı yükselecek ve kötüye kullanım oranına sahip olma riskiyle karşı karşıya kalırsınız.

E-Ticaret sitesi sahiplerinin yaptığı 5 hata ve diğer yapılan e-ticaret hatalarınıda blog makalelerimizde bulabilirsiniz.