Elektronik Ticaret E-Ticaret Nedir?

Elektronik Ticaret E-ticaret Nedir?

Elektronik ticaret (e-ticaret) terimi , şirketlerin ve bireylerin İnternet üzerinden mal ve hizmet alıp satmalarını sağlayan bir iş modelini ifade eder.
E-ticaret dört ana pazar segmentinde faaliyet gösterir ve bilgisayarlar, tabletler, akıllı telefonlar ve diğer akıllı cihazlar üzerinden yürütülebilir.
Kitaplar, müzik, uçak biletleri ve hisse senedi yatırımı ve çevrimiçi bankacılık gibi finansal hizmetler dahil olmak üzere neredeyse akla gelebilecek her ürün ve hizmete e-ticaret işlemleri yoluyla ulaşılabilir . Bu nedenle, çok etkili bir teknoloji olarak kabul edilir .

Elektronik Ticaret E-Ticaret Nedir? hakkında daha kapsamlı bilgi için e-ticaret blog konularını inceleyebilirsiniz.

E-Ticaretin Faydaları

-E-ticaret, mal ve hizmetlerin internet üzerinden alınıp satılmasıdır.
-Bilgisayarlar, tabletler, akıllı telefonlar ve diğer akıllı cihazlar üzerinden gerçekleştirilir.
-Hemen hemen her şey bugün e-ticaret yoluyla satın alınabilir.
-Bazı işletmeler her ikisini de sürdürmeyi seçse de, gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazaların yerini alabilir.
-E-ticaret, işletmeden işletmeye, işletmeden tüketiciye, tüketiciden tüketiciye ve tüketiciden işletmeye olmak üzere dört pazar segmentinde faaliyet göstermektedir.

E-Ticareti Anlamak

Yukarıda belirtildiği gibi, e-ticaret, somut ürün ve hizmetleri çevrimiçi olarak satın alma ve satma sürecidir.
Bir işlemi işlemek için veri veya para alışverişi ile birlikte birden fazla tarafı içerir . Elektronik ticaret (e-ticaret) olarak bilinen ve bir şirketi çevrimiçi olarak işletmek için gereken tüm süreçleri içeren daha büyük endüstrinin bir parçasıdır.

E-ticaret, işletmelerin (özellikle küçük işletmeler gibi dar erişime sahip olanların ), ürünleri veya hizmetleri için daha ucuz ve daha verimli dağıtım kanalları sağlayarak daha geniş bir pazar varlığına erişmelerine
ve daha geniş bir pazar varlığı oluşturmalarına yardımcı olmuştur. Target ( TGT ), gerçek hayattaki varlığını, müşterilerin giysi ve kahve makinesinden diş macununa ve aksiyon figürlerine kadar her şeyi evlerinden satın almalarına olanak tanıyan bir çevrimiçi mağaza ile destekledi.

E-ticaret, aşağıdaki büyük pazar segmentlerinin dördünde de faaliyet göstermektedir .

Bunlar: İşletmeler arasında mal ve hizmetlerin doğrudan satışı olan işletmeden işletmeye (B2B)

İşletmeler ve müşterileri arasındaki satışları içeren işletmeden tüketiciye (B2C)

Bireylerin genellikle pazaryerleri gibi üçüncü taraf bir site aracılığıyla birbirlerine satış yapmasına olanak tanıyan tüketiciden tüketiciye
Bireylerin, sanat eserlerini bir şirket tarafından kullanılmak üzere satan veya lisanslayan bir sanatçı gibi işletmelere satmalarını sağlayan tüketiciden işletmeye Mal ve hizmet sağlamak sanıldığı kadar kolay değildir. Satmak istediğiniz ürün ve hizmetler, pazar, hedef kitle, rekabet ve
ayrıca beklenen işletme maliyetleri hakkında çok fazla araştırma gerektirir.

Bu belirlendikten sonra, bir isim bulmanız ve şirket gibi yasal bir yapı kurmanız gerekir. Ardından, ödeme ağ geçidine sahip bir e-ticaret sitesi kurun

Örneğin bir giyim mağazası işleten küçük bir işletme sahibi, giysilerini ve diğer ilgili ürünlerini çevrimiçi olarak tanıtan bir web sitesi oluşturabilir ve müşterilerin kredi kartıyla veya PayTR,İyzico gibi bir ödeme işleme hizmeti aracılığıyla ödeme yapmasına izin verebilir .

E-Ticaretin Tarihçesi

Çoğumuz bir noktada çevrimiçi alışveriş yaptık, bu da e-ticarette yer aldığımız anlamına geliyor. Yani e-ticaretin her yerde olduğunu söylemeye gerek yok.

Ancak çok az insan, e-ticaretin internetin başlamasından önceye uzanan bir geçmişi olduğunu biliyor olabilir.

E-ticaret, şirketlerin belgelerin transferini kolaylaştırmak için Elektronik Veri Değişimi adı verilen bir elektronik sistem kullandığı 1960’lara kadar uzanıyor.

Ancak ilk işlem 1994 yılına kadar gerçekleşti. Bu, NetMarket adlı çevrimiçi bir perakende web sitesi aracılığıyla arkadaşlar arasında bir CD satışını içeriyordu.

Sanayi evrimi  o zamandan beri pek çok değişiklik geçirdi. Geleneksel perakendeciler, Alibaba, Amazon, eBay ve Etsy gibi şirketler herkesin bildiği gibi ayakta kalabilmek için yeni teknolojiyi benimsemeye zorlandı.

Bu şirketler, tüketicilerin kolayca erişebileceği mal ve hizmetler için sanal bir pazar oluşturdu.

Yeni teknoloji, insanların çevrimiçi alışverişlerini kolaylaştırmaya devam ediyor. İnsanlar, akıllı telefonlar ve diğer cihazlar aracılığıyla ve satın alma yapmak için uygulamaları indirerek işletmelerle bağlantı kurabilir . Tüketiciler için maliyetleri düşüren ücretsiz kargonun devreye girmesi, e-ticaret sektörünün popülaritesinin artmasına da yardımcı oldu.

E-Ticaretin Avantajları ve Dezavantajları

E-ticaret, tüketicilere aşağıdaki avantajları sunar:

Kolaylık : E-ticaret haftanın yedi günü, günde 24 saat gerçekleşebilir.
Artan seçim : Birçok mağaza, gerçek mekanda faaliyet gösteren benzerlerine kıyasla daha geniş bir çevrimiçi ürün yelpazesi sunar. Ve yalnızca çevrimiçi olarak var olan birçok mağaza, tüketicilere başka hiçbir yerde bulunmayan özel envanter sunabilir.
Ancak e-ticaret sitelerinin de getirdiği bazı dezavantajlar var.

Dezavantajları şunları içerir:

Sınırlı müşteri hizmeti : Bir bilgisayar için çevrimiçi alışveriş yapıyorsanız, bir çalışandan belirli bir modelin özelliklerini şahsen göstermesini isteyemezsiniz. Ve bazı web siteleri bir personel ile çevrimiçi sohbet etmenize izin verse de, bu tipik bir uygulama değildir.

Anında memnuniyet eksikliği : İnternetten bir ürün satın aldığınızda, evinize veya ofisinize gönderilmesini beklemeniz gerekir. Bununla birlikte, Amazon gibi e-perakendeciler , belirli ürünler için premium bir seçenek olarak aynı gün teslimatı sunarak bekleme oyununu biraz daha az acı verici hale getiriyor.

Ürünlere dokunamama : Çevrimiçi görseller bir ürünle ilgili tüm hikayeyi yansıtmayabilir ve bu nedenle alınan ürünler tüketici beklentilerini karşılamadığında e-ticaret satın alımları tatmin edici olmayabilir. Konuyla ilgili örnek: Bir giysi parçası, çevrimiçi görüntüsünün gösterdiğinden daha kalitesiz kumaştan yapılabilir.

Artıları

Daha geniş bir ürün ve hizmet yelpazesi sunar

Eksileri

Sınırlı müşteri hizmetleri

Anlık tatminden yoksun

Ürünler teslim edilene kadar görülemez veya ele alınamaz

Bir E-Ticaret İşine Nasıl Başlarsınız?

İşinize başlamadan önce araştırmanızı yaptığınızdan emin olun. Hangi ürünleri ve hizmetleri satacağınızı belirleyin ve pazara, hedef kitleye, rekabete ve beklenen maliyetlere bakın.

Ardından, bir ad bulun, bir iş yapısı seçin ve gerekli belgeleri (vergi mükellefi numaraları, lisanslar ve varsa izinler) alın.

Satışa başlamadan önce Opencart eticaret paketleri içerisinden bütçenize uygun olanı seçin ardından opencart temaları içerisinden işinize uygun olanı seçin yada size özel benzersiz konsept tasarımda isteyebilirsiniz.

Başlangıçta her şeyi basit tutmayı unutmayın ve işinizi büyütmek için pazarlamak için mümkün olduğunca çok kanal kullandığınızdan emin olun.

E-Ticaret Web Sitesi Nedir?

Bir e-ticaret web sitesi, çevrimiçi olarak ürün ve hizmet satın almanıza ve satmanıza izin veren herhangi bir sitedir. Amazon ve Aliexpress gibi şirketler,pazaryerleri e-ticaret web sitelerinin örnekleridir.

E-ticaret sitesi ve E-ticaret Arasındaki Fark Nedir?

E-ticaret, çevrimiçi mal ve hizmetlerin satın alınmasını ve satılmasını içerir ve aslında bir e-ticaretin yalnızca bir parçasıdır. Bir e-iş, bir şirketi çevrimiçi olarak yönetme sürecinin tamamını içerir. Basitçe söylemek gerekirse, çevrimiçi bir işletmede gerçekleşen tüm faaliyetlerdir.

E-ticaret sitesi, bir e-ticareti yürütmenin yalnızca bir parçasıdır. İkincisi, çevrimiçi bir işletme yürütme sürecinin tamamını içerirken, e-ticaret sitesi, yalnızca internet üzerinden mal ve hizmetlerin satışını ifade eder.

Bir e-ticaret sitesi kurmayı düşündüğünüz bir şeyse, başlamadan önce araştırma yaptığınızdan emin olun. Ve büyümek için yeriniz olduğundan emin olmak için küçük, dar bir odakla başladığınızdan emin olun.

Elektronik Ticaret E-Ticaret Nedir? Nasıl Başlanır? Hakkında daha kapsamlı bir bilgi için iletişime geçin.