22 Ağustos 2022

|

Katagoriler: Opencart İçin Seo Optimizasyonu Çözümleri

Orjinal Ve Kaliteli İçerik Oluşturma Rehberi

Orjinal ve kaliteli içerik oluşturma rehberi ile google sıralamasında daha fazla görünürlük elde edebilirsiniz. Google seo yaparken içeriğin ne kadar önemli olduğunu biliyorsunuz. Ayrıca Google algoritmasını sürekli olarak güncelliyor ve her güncellemede sıralama kriterleri değişiyor. Ayrıca google resmi bloğunda algoritmada yapılacak son güncelleme sonrası artık Orjinal ve kaliteli içeriklerin arama sonuçlarında öncelikli olacağını haber verdi.

Bu güncelleme sonrası eticaret siteleri ürünlerini öne çıkarmak için ürünler hakkında orjinal ve kaliteli içierik oluşturma konusuna daha fazla önem vermelidirler.

Orjinal Ve Kaliteli İçerik Oluşturma İçin Önemli Kurallar

1- İçerikte Video Kullanın

Orjinal Ve Kaliteli İçerik Oluşturma Rehberi

Orjinal Ve Kaliteli İçerik Oluşturma Rehberi

Son yapılan araştırmalar ürün alımında videoların ne kadar etkili olduğunu ortaya koyuyor. Bir çok alıcının almayı düşündüğü ürün ile alakalı videoları izlediği ve bu videoya göre karar verdikleri analizlerden anlaşılmaktadır.

2- Sorular Ve Cevaplar

Ürünleriniz hakkında genel veya çok çeşitli konsept ürünleriniz bulnuyorsa bu ürünler hakkında sss olmalıdır. Ürünü alacak kişilerin soracağı sorulara veya daha önceden sorulan sorulara göre ürün içerisinde soru ve cevaplar olmalıdır.

3- Kaliteli Ve Özgün İçerik

Özgün içerik diğer web sitelerinde bulunmayan size özgü içeriklerdir. Googleyi kandırmaya yönelik sağdan soldan toplama kopya içerikler değil. Bir çok web sitesi bunu yapmaktadır ancak siz yapmayın. Ayrıca üründe içerik olsun diye aynı içeriği bir kaç değişiklik ile diğer ürün sayfalarına eklemeyin. Buda içerik tekrarları nedeniyle spama düşmenize neden olur.

4- Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerikler

Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler daha kalitelidir. Ayrıca google buna daha fazla önem vermektedir. Örneğin, ünlü bir markanın reklamını incelerken ürün hakkında diğer kullanıcıların oluşturduğu içerikler yayınlanır. İşte bu çok daha başarılı ve kalitelidir. Bu nedenle ürün incelemeleri büyük önem taşımaktadır. Sitenizde ürün incelemelerini aktif edin ayrıca sosyal medyada müşterilerinizden gelenleri sitenizde yayınlayın. Olumsuz ürün incelemeleriniden korkmayın onları doğru bir strateji ile yönetin.

5- Kaliteli Başlıklar Oluşturmak

Kaliteli başlık okuyucuları her zaman etkiler.

Örneğin, mavi yakalı ceket.

Örneğin, Yeni model ceketimizi gördünüzmü?

Hangisi daha etkili? tabiiki 2. başlık daha etkili. Çünkü merak uyandırıyor ayrıca bahsettiğimiz kaliteli başlığa örnektir.

Ancak bir çok müşterimiz ile bu konuda zorlanmaktadır.

  • 20,000 üzeri ürün var her biri için içerik üretemeyiz veya içerik üreticileri çok fazla maliyet talep ediyor.
  • Bizim ürünlerimiz sürekli değişiyor hep aynı ürünler olmuyor nasıl yapacağız?
  • Bu kadar ürün için nereden makale bulacağız?

Bu ve benzeri bir çok müşteri ile söyleşimizden sonra sizlere bir çözüm yolu önereceğiz.

Örneğin, evcil hayvan kıyafetleri satan bir müşterimiz 5000 üzeri bir ürün grubuna sahip. Ve bunlar için içerik geliştirmekte zorlanıyor. Örneğin, küçük köpek ceketleri. Bu kategoride 300 üzeri ürün var ancak renkleri ve bedenleri dışında bir değişiklik olmadığı için her ürüne benzersiz içerik üretmesi mümkün değil.  Bu durumda nasıl bir yol bulabiliriz? Bir çok e-ticaret alt yapısının farklı çözümleri bulunur. Ancak biz opencart için bazı çözümleri anlatacağız.

Opencart bu konularda oldukça fazla seçeneğe sahiptir. Hafif ve seo uyumlu alt yapısı ile bu ve benzer uygulamalar için sizlere farklı seçenekler sunar.

1- Kategorilere Açıklama Ekleyin

E-ticaret sitelerinde sıklıkla yapılan hatalardan bir tanesidir. Kategori açıklamalı ürün açıklamaları kadar önemlidir. Ürünlerin bulunduğu ana kategorilerin ve alt kategorilerin başlıkları ve açıklamaları orjinal ve kaliteli olmalıdır. Kategori bölümüne yapılan açıklamalar ürünler değişse dahi kalıcı olmakla beraber ürünlerin listelendiği bölümdür. Kategorinin öne çıkması beraberinde ürünlerinde öne çıkması anlamına gelir. Kaliteli bir kategori sayfası oluşturup öne çıkardığınızda alttaki ürünlerin sürekli değişmesi sizin için fazla sorun olmayacaktır. Böylece tek bir bölgede yapılacak işlem ile bir çok ürünü öne çıkarabilirsiniz. Opencart siteniz için kategori ekleme düzenleme bölümünden bu işlemi gerçekleştirerek sitenizi öne çıkarabilirsiniz.

2- Blogları Kullanın

Orjinal Ve Kaliteli İçerik

Orjinal Ve Kaliteli İçerik

E-ticaret sitelerinde blog kullanımına pek fazla önem verilmediğini gözlemlemekteyiz. Ancak bloglar google’nin istediği orjinal ve kaliteli içerik oluşturma konusu için en uygun yollardan bir tanesidir.

Peki nasıl blog oluşturmalıyız?

Bloglarınızı öncelikle kategorilendirmelisiniz. Tek bir blog kategorisine karmaşık içerikler ekleyerek ziyaretçileri yormamalısınız. Örneğin, sitemizde evcil hayvan ürünleri satıyorsak bu ürünlerin ana kategorilerine benzer blog kategorileri oluşturmalısınız. Blog kategorilerine ürünler hakkında orjinal ve özgün içierikli makaleler ekleyip bu makaleleri ürünlerin ana kategorilerine veya sürekli stoğunuzda bulunan ürünlere bağlayabilirsiniz. Örneğin, evcil hayvan ürünleri satışı yapan bir müşterimiz sitesinde 2022 köpek modası ile alakalı bir makale oluşturuyor. Oluşturduğu makaleye hem ilgili ürünleri hemde ilgili diğer makaleleri tanıtıyor. Böylece ürünleri ve diğer makaleleri ayrıca varsa makale ile ilgili incelemeleri sunarak özgün ve kaliteli bir içerik oluşturmuş oluyor.

3- Bilgi Sayfalarını Kullanın

Bir çok opencart kullanıcısı bilgi sayfalarını sözleşmeler, kurumsal bilgilendirme gibi ezberlenmiş amaçlarla kullanıyor. Ancak bilgi sayfaları sadece bu ezber edilmiş amaçlara hizmet etmez. Opencart bilgi sayfaları sınırsız sayıda eklenebilir ayrıca sınırsız içerik eklenebilir. Bilgi sayfalarına ürünleriniz hakkında en çok sorulan sorulardan oluşan bir sss bölümü yaparak ürün sayfalarınızdan bu bölüme bağlantı verebilir. Veya ürün sayfalarına bu  bölüme erişim için kalıcı bir bağlantı ekleyebilirsiniz. Bilgi sayfalarına ürünleriniz hakkında geniş bilgi içeren dökümanlar ekleyerek müşterilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

4- Ürün Sayfalarına Ekstra Bilgi Sekmesi Ekleyin

Son zamanlardaki yaygın uygulamalardan biriside ürün sayfalarına ekstra bilgi sekmesi eklemektir. Eğer agresif pazarlama değilde sürekli stoğu var olan ürünler satıyorsanız her ürün için kullanım klavuzu veya sık sorulan sorular oluşturarak içerik kalitenizi yükseltebilirsiniz.