E-Ticaret Sitelerinin Başarısız Olma Nedenleri

E-Ticaret sitelerinin başarısız olma nedenleri.  E-ticarette başarısız olmanın bir çok nedeni bulunmakta. Örneğin 2 farklı firma var, biri A firması olsun diğeride B firması. A firması bir eticaret sitesi kuruyor ve daha ilk ayda iyi cirolarla satışa başlıyor. Ancak B firması eticaret sitesi kuralı 1 yıl olmasına rağmen kayda değer bir satış yapamıyor. Ve çekilmeye karar veriyor veya çare arıyor. Bunu sıkça duyuyorsunuzdur. Bunun bir çok nedeni bulunmakta biz burada temel bazı nedenleri ele alacağız.

İletişimi Zorlaştırmak

Bir çok e-ticaret sitesinin yaptığı hataların başında iletişimsizlik gelir. Mail servisinin çalışmaması sonucu siparişlerden 2 gün sonra haberdar olmak. Siteye gelen siparişlere verilen cevapların müşteriye ulaşmaması vb gibi alt yapı sorunlarının olduğu bir alt yapı kullanmak. Site anasayfada whatsapp canlı görüşme yada iletişim amaçlı bir uygulama olmaması ve bu tür iletişimsizlik sorunlarının devam etmesi başarısızlık nedenlerindendir.

Alışverişi Zorlaştırmak

Bir işletme müşterinin ürün almasını zorlaştırırmı? Ancak bilinçsiz olarak kurulan bir eticaret sitesi zorlaştırır. Örneğin günümüzde internet en fazla mobil üzerinden kullanılmaktadır. Ancak mobil tasarımın önemi hala anlaşılmadığı için tasarım seçerken tamamen masa üstü görünümlere göre karar veriliyor. Ödeme ve sepet aşamaları zor veya çok fazla aşamadan oluşan sitelerde başarısızlık oranı çok yüksektir. Müşterileri üyeliğe zorlamak veya gereksiz popup reklamlara tıklatmaya çalışmakta başarısızlığın temel sebeplerindendir. Özellikle ödeme sayfaları zor olan sitelerde başarısız sipariş oranı veya alışveriş sepetinden vazgeçme oranı yüksek olmaktadır.

Mağazanızı Tanıtmamak

Fiziksel bir mağazanın başarılı olması için. Kartvizit, el ilanı, katalog, gazete reklamı, dergi reklamı, fuarlara katılım vb bir çok yöntemi isminizin duyulması için yıllarca uyguladıktan sonra belli bir noktaya geliyorsunuz.

Aynı durumlar e-ticaret siteniz içinde geçerli. E-ticaret sitenizde fiziksel mağazanızın dijitale dönüşmüş halidir. İnternetide bir dünya olarak düşünün ve oradada mağazanızın tanınması, bilinirliğinin artması ve bulunabilinir olması için bir takım çalışmalar yapılması gereklidir. Örnek olarak internet reklamları. Maliyetleri karşınıza geldiğinde yüksek gibi görünsede fiziksel mağazanız için yaptığınız geleneksel reklamlar ile mukayese edilemeyecek kadar farklı dönüşleri olacaktır. Ancak internet reklamlarıda süreklilik gerektirir. İstikrarlı bir reklam stratejisi yapılmaması e-ticaret sitelerinin başarısız olma nedenleri arasında yer alır.

Sosyal Yönetim

Facebook, instagram vb bu mecralarda var olmak, e-ticaret sitesi açmanın yeterli olduğu düşüncesi ile aynıdır. Sosyal ağlarınızında düzenli olarak işletilmesi ve dikkat çekici paylaşımların yapılması ayrıca instagram mağazası olması gereklidir. Sosyal medya yönetimi yeterli olmayan işletmelerde sosyal ticaret‘te başarısızlıkla sonuçlanmaktadır.

Özet: Herhangi bir eğitim almadan e-ticaret sitesi kuracaksanız danışmanlarımız ile adım adım başarılı bir eticaret başlangıcı yapabilirsiniz. Opencart eticaret paketleri içerisinden bütçenize uyanı seçin gerisini uzmanlarımıza bırakın.